Wednesday, October 19, 2011

A New Start.


It has been a month since I was named PPOU 2nd Year students. Kalau tak tahu PPOU tu apa, pergi Google 'PPOU'. Yang keluar tu nanti, ha itulah dia. Aku malas cerita panjang.

Seperti yang diketahui, Aniq telah mengangkat kaki ke UK. Aku masih lagi terhegeh-hegeh nak pasang enjin kapal terbang untuk ke US. What's great in Sem 1 is I'm learning Japanese Language. Serius aku rasa cool bila dapat tulis bahasa Jepun --- like a pro. Tapi proses pembelajaran untuk jadi pro tu yang perlahan-lahan membunuh aku. Damnyou Nihonggo. Islamic Studies pulak kena hafal Hadis. 10 hadis untuk sem ni, campur dengan Hiragana & Katakana. Jangan satu hari nanti aku terbaca Hadis dalam bahasa Jepun. Oh my.

Dunia aku terima seorang lagi manusia yang aku gelar penceria hari-hari kemurungan. He's wayyyy too crazy. Terima kasih Hariri, orang gila import dari Sunway yang kadang-kadang suka cerita macam-macam yang buat aku ketawa dan rasa nak jentik dahi kau.

Life's getting tough when I had to start my universities' application recently. Essay, translated transcripts, dan apa jua benda yang diperlukan sangat menyakitkan otak aku. Aku dah mula terbayang suasana dekat US tu macam mana. Ada macam dekat kedai Sate Kajang Samuri ke, macam dekat Pavillion ke, macam dekat Wet World Shah Alam ke. Yang pasti, semua orang akan pandang ke bawah kalau nak cakap dengan aku yang berketinggian 1.47m. Oh my, that's gonna happen for sure.

Getting busy too, with the photography club: Shutters, soft-skills enhancement association: SEALS, and not to be missed PPOU stuff. Aku tak pernah rasa busy sangat macam sekarang sampai boyfriend sendiri nak ajak lunch pun kena check availability aku. Sekali lagi, oh my.

Oh ni satu lagi, 3 Oct lepas aku eksiden (read: accident). Semuanya gara-gara darah muda (bukan aku) yang konon nak jadi macam F1 driver tapi sudahnya apa pun tak boleh. Maka aku telah tersadai di tepi jalan belakang Alamanda dan keluar masuk Hospital Putrajaya menghantar mangsa perlanggaran. Dan buat kali ketiganya dalam hidup, aku melanguk dalam balai polis sampai malam.

Ni benda last aku nak cakap; apasal line up Rock The World Adrenaline (11) langsung tak mengghairahkan?

No comments:

Post a Comment